Fenomenografi

En teori om lärandet som jag haft jättesvårt att säga. Det fastnar i bihålorna när man är tät i näsan. Någonting som jag varit regält nu de senaste dagarna!

Men det är en teori som jag ärnligen börjar förstår mig på. Lika så Konstruktivismen och Sociokulturelt.

Jag tänker inte ge mig in på att förklara de olika teorierna. Men det är någonting som jag nu under de 2 senaste dagarna äntligen börjat förstå mig på. Det är det enda som alla pratat om som varit teoretiskt i skolan nu den senaste veckan, och igår så hade vi ett seminarium med Monica Sträng, och äntligen så förstog jag mig på det. Jag kan inte med att säga att jag kan dem, men jag börjar äntligen förstå vilket som är vilket!!

Vi har massor av saker som vi ska göra, och läsa. Under 10 veckor ska vi läsa mer litteratur än jag läste i hela högstadiet (ok jag överdriver regält). Men det är en väldig massa info so ska in och som man ska förstå sig på.

Det är svårt att sätta sig och läsa en bok när man egentligen bara vill fåna sig. Sitter hos Nicko nu, har med mig böcker och sådant. (även min dator ^;^)

Men vill inte läsa vill leka, leka massa roliga lekar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0